Vijenac 569 - 570

Matica hrvatska

Impresivan recital

Zlatko Stahuljak

Trinaesti ciklus Mladih glazbenika u Matici hrvatskoj započeo je 7. prosinca. U Velikoj dvorani MH u Zagrebu nastupila je mlada violončelistica, gošća iz susjedne Slovenije, polaznica Konzervatorija za glazbu i balet u Ljubljani Zala Vidic (1998), učenica u razredu prof. Karmen Pečar Koritnik, koja je učenje violončela nastavila u razredu prof. Ane Arh u Glazbenoj školi Marijana Kozine u Novom Mestu. Zala Vidic bila je polaznica niza majstorskih tečajeva, a osvojila je od 2009. naovamo brojne nagrade i zlatnu plaketu. Ističemo 3. nagradu 2012. na natjecanju Antonio Janigro u Poreču, u posebno snažnu međunarodnom odmjeravanju, što se ponovilo tijekom 2014/15. na istom natjecanju, uz osvajanje posebne nagrade Matice hrvatske, što joj je omogućilo nastup u Ciklusu. Iste godine održala je i polovicu recitala u sklopu Glazbene mladeži.

 

 

 


Zala Vidic u Matici hrvatskoj / Snimio Mirko Cvjetko

 

 

Sedamnaestogodišnja violončelistica za­po­čela je recital četverostavčanom Sonatom u F-duru talijanskoga skladatelja Carla Tessarinija (1690–1766), violinista u crkvi Sv. Marka u Veneciji, za života vrlo cijenjena u Europi. Izvedba djela sazdana od niza stavaka – polagani, brzi, polagani, brzi, a oba brza skladana u maniri virtuoziteta, bili su izvedeni na zamjernoj izvedbenoj razini kraj izvrsne intonacije i ritma, a oni polagani uz pjevnost lijepog i nosivog tona i već visoko razvijena umijeća u primjeni raznolikosti tehnike desne ruke. Taj se izvedbeni doseg ponovio i u sljedećim djelima, najprije kod Adagia na hebrejske teme, op. 47, nazvanom Kol Nidrei, njemačkoga skladatelja Maxa Brucha, poznata u cijelom svijetu s Violinskim koncertom. Izvedba se nastavila trostavčanim poznatim djelom Fantasiestucke, op. 73 Roberta Schumanna. Slijedila je Balada slovenskoga skladatelja Marijana Lipovšeka (1910–1995), dobrim dijelom našega suvremenika, poznatog skladatelja, pijanista i komornoga glazbenika, umjetničkog ravnatelja vodećih slovenskih glazbenih institucija i prof. glasovira i kompozicije na Akademiji za glasbo u Ljubljani. Posljednje bile su izvedene Varijacije na Rossinijevu temu češkoga skladatelja Bohuslava Martinua, s Temom i četiri Varijacije. Glasovirsku pratnju vrlo je pouzdano i sigurno izvela Hermina Hudnik, korepetitorica na Konzervatoriju u Ljubljani, poznata kao članica dua s violončelistom Milanom Hudnikom.

Uz tonsko snimanje cjelokupne sezone s ciljem izdavanja nosača zvuka, sezona donosi i novi dizajn plakata i programskih knjižica autora Josipa Šalova, studenta Grafičkoga fakulteta u Zagrebu, čiji je rad odabran na natječaju raspisanom za mlade dizajnere.

Vijenac 569 - 570

569 - 570 - 24. prosinca 2015. | Arhiva

Klikni za povratak